ОРФОГРАФІЧНИЙ ТРЕНАЖЕР | АВТОРСЬКА РОЗРОБКА УРОКУ

Панченко Оксана МиколаївнаПанченко Оксана Миколаївна,
учитель української мови та літератури
Маловисківська гімназія
Маловисківської районної ради

ОРФОГРАФІЧНИЙ ТРЕНАЖЕР | АВТОРСЬКА РОЗРОБКА УРОКУ

Тема. Орфографічний тренажер.

Мета: повторити теоретичні відомості з вивчених тем "М’який знак", "Апостроф", "Правопис апострофа і м’якого знака в іншомовних словах", навчити практично застосовувати вивчені правила, удосконалювати орфографічну вправність, розвивати пам’ять, логічне мислення,сприяти вихованню пошани до рідного слова.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал «Картка із вправами».

Технічне обладнання та програмне забезпечення: 3 ватмани А3, маркери, вирізки з журналів, комп’ютер, проектор, мультимедійна дошка, Інтернет,  MS Word, Інтернет-ресурси: Coggle.it,  Youtube.com, Learning.Apps, файл Орфографічний тренажер. notebook.

Хід уроку

І.Організаційний етап.

Інструктаж щодо організації робочих місць,  мотивація навчальної діяльності учнів.  Встановлення контакту з дітьми (прийоми «закон взаємності», «посмішка», «дякую»).  Учитель пропонує учням  ситуативне завдання – стати учасниками тренінгу з оволодіння правилами правопису слів з орфограмами «Апостроф», «М’який знак», «Іншомовні слова», який проводиться для працівників рекламного агентства «Креатив груп».

Вправа «Знайомство». Із  поданих на дошці  картинок дібрати ті, які характеризують  вас  як особистість, тисніть на неї і з’ясуєте,з яким словом вона пов’ язана:

Толерантна (ий)           Кмітлива(ий)

Прогресивна (ий)          Наполеглива (ий)

Активна  (ий)                   Інтелігентна (ий)

Комунікабельна   (ий)    Розумна (ий)

ОРОГРАФІЧНИЙ ТРЕНАЖЕР

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

Учитель.

Кожний свідомий громадянин має усвідомлювати, що вільне володіння українською мовою є невід’ємним чинником поваги до себе,  до власного народу. Успішними ми будемо тоді, коли будемо ще й грамотними. Сьогодні на уроці перевіримо рівень знань з вивчених тем. Тож зичу Вам успіхів!

ІІІ. Актуалізація  опорних знань учнів.
Теоретичний блок. «Правила вживання м’якого знака»

1.Перегляньте відео https://goo.gl/dzqi4D

VІ. Закріплення знань, умінь, навичок.

Практичний блок.

Виконайте завдання «Творчий диктант»
Орфографічний тренажер

Тренувальна вправа: https://goo.gl/tJpB0R

Картка 1. Пошукове завдання-ключ

Запишіть слова у дві колонки: 1) з мяким знаком, 2) без мякого знака.

П’ят…десят, л…он, іркутс…кий, Іл…ля, слиз…ко, област…, спіл…ці, накип…, власниц…кий, якір…, ал…янс.

  • Ключ. З перших букв прочитайте назву драми Л. Українки.

2. Теоретичний блок. « Правила вживання апострофа»

Перегляньте відео https://goo.gl/2OoK0l

https://goo.gl/MU9rmK – виконала О.Янченко

Запам’ятай правопис слів
АВТОРСЬКА РОЗРОБКА УРОКУ

3.Теоретичний блок. « Правила вживання м’якого знака й апострофа в іншомовних словах»

Перегляньте відео https://goo.gl/W5Cyjh

Практичний блок.

Виконайте завдання

Правила вживання м’якого знака

Суб’єктивність, браконьєр, кон’єктура, об’єктив, брильянт, віньєтка, кон’юнктура,

бульйон, вольєр, пап’є, п’єса, досьє, куртьє, прем’єра, П’єро, гальярда, мосьє, портьєра, мільярд, прес-пап’є.

V.  Підсумки.

Тож, шановні співробітники рекламного агентства «Креативгруп»: вашу грамотність перевірили, а тепер креативність: створімо рекламу мови (3 команди –  3 ватмани А3, маркери, вирізки з журналів) (5 хв)

VІ. Домашнє завдання.

Високий рівень: створити рекламу орфографічних правил, заохочуючи учнів до вивчення української мови

Достатній рівень: за допомогою онлайн-сервісів скласти опорну схему до вивчених тем.

Середній рівень: скласти схему до вивчених тем в зошиті