ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ-ТРЕНУВАННЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ-ТРЕНУВАННЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИКовпак Вікторія Володимирівна,
Учитель фізичної культури І кваліфікаційної категорії
Користівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Олександрійської районної ради
Кіровоградської області

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ-ТРЕНУВАННЯ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Анотація. Футбол належить до одного з найбільш популярних, поширених і навіть домінуючих у світі видів спорту. Адже на державному і міжнародному рівнях саме з футболу проводяться  найрізноманітніші змагання. Це – чемпіонати світу, Європи, європейські кубкові турніри, Ліга чемпіонів, міжконтинентальні кубки, чемпіонати серед підлітків, юнаків, молодіжних, жіночих, аматорськи команд тощо.

  Футбол- це вид спорту, в якому як хлопці, так і дівчата можуть досягти видатних спортивних успіхів. Для цього традиції українського футболу необхідно збагачувати новими формами  та методами підготовки, що забезпечить успіх у майбутньому.

  Навчання 11-14 річних школярів має базуватися на виконанні в ігрових умовах прийомів техніки, які вони опановували раніше. Урок- тренування з елементами футболу для учнів 7 класу передбачає використання ігрового методу з метою кращого засвоєння матеріалу учнями та зацікавленості до занять у процесі навчання різним технічним елементам.

Ключові слова: тренування, гра, команда.

 Тема: Футбол
Дата проведення:
Місце проведення:
Інвентар:  футбольні м'ячі, фішки, гімнастичні палиці, маніжки.

     Завдання уроку

  1. Продовжити навчати  техніці передачі м'яча внутрішньою стороною стопи, зупинки м’яча  підошвою та ведення м'яча внутрішньою частиною підйому.
  2. Повторити історію розвитку  українського футболу.
  3. Сприяти розвитку координації рухів, швидкості та спритності.
  4. Виховувати толерантне ставлення до однокласників, інтерес до занять фізичною культурою та спортом, впевненість  у собі та наполегливість.

п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І.

  Підготовча частина

 

12'

 

1.

Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку.

1'

В одну шеренгу . Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття. Фронтальний метод.

2.

Вимірювання ЧСС

30''

На зап'ястку.  Час вимірювання 10'', норма – 10-14 ударів.

 

Представлення команд.

30''

Команда ”Шахтар”,  “Динамо”.

3.

Вправи у русі у вигляді рухливої гри ”Лов”.

3'

На половині майданчика. Дистанція 2 кроки. «Лов» передає естафету торканням м’ячем

 

– ходьба на носках;

10м

Руки на пояс.

 

– ходьба на п'ятках;

10м

Руки в сторони.

 

– ходьба на зовнішній стороні стопи;

10м

Руки на пояс.  Погляд спрямований вперед.

 

– ходьба на внутрішній стороні стопи;

10м

Руки на пояс. Зберігати правильну поставу.

 

– ходьба перекатом з п'ятки на носок;

10м

Руки на пояс. Зберігати правильну поставу. Завершуючи  перекат акцентувати підйом на носок.

 

– ходьба у пів присіді;

10м

Руки вперед. Зберігати правильну поставу.

 

– ходьба у повному присіді;

10м

Руки на колінах.

 

– стрибками у повному присіді;

10м

Руки на колінах.

 

– ходьба;

10м

У середньому темпі.

 

– ходьба;

10м

У швидкому темпі.  Руки зігнуті в ліктьових суглобах.

 

– біг;

20м

У повільному темпі.

 

– біг зі зміною темпу;

5-20м

Темп бігу вибирається індивідуально.

 

– приставним кроком правим боком;

10м

У захисній стійці воротаря.

 

– приставним кроком лівим боком;

10м

У захисній стійці воротаря.

 

– спиною вперед;

10м

Дивитись через ліве плече.

 

– біг;

10м

У повільному темпі.

 

– біг з переходом на ходьбу і вправами на відновлення дихання.

30''

Рівномірний темп. Виконання під рахунок. Вдих через ніс, видих ротом.

4.

Комплекс ЗРВ на місці

6'

Фронтальний метод. В одну шеренгу.

 

В.п. – ст.ноги разом,руки на пояс

1-2- коловий оберти головою ліворуч;

3-4-коловий оберти головою праворуч.

3-4р

Зберігати правильну поставу. Амплітуда оберту максимальна. Темп середній.

 

В.п. – ст..ноги разом, руки вперед

1-4- колові оберти руками вперед з вистрибуванням гору зі міною ноги.

 Те саме назад.

3-4р

Руки прямі в ліктьових суглобах, розслаблені.  Зберігати стрій в одну шеренгу.

 

В.п. – ст.ноги нарізно, руки перед грудьми зігнуті в ліктьових суглобах.

1- підняти стегно лівої ноги під  кутом 90°, поворот тулуба в бік піднятого стегна;

2- крок лівой;

3- підняти праву ногу під кутом 90°, поворот тулуба в бік піднятого стегна;

4 – крок правой.

3-4р

Інтервал між учнями 2 кроки. Зберігати рівновагу.

Амплітуда повороту максимальна.

 

В.п. – упор на коліно правої ноги, ліва нога вперед з опорою на п'ятку, хват обома руками за стопу.

1-3- пружинячи нахили тулуба  до носка, тримаючись руками за стопу;

4- перекат у випад лівою ногою, права нога пряма з упором на носок.

1-3- пружинячи рухи;

4- упор  на коліно лівої  ноги, права нога вперед з опорою на п'ятку, хват обома руками за ступню.

3-4р

Нога в  пряма в колінному суглобі. Звернути увагу на послідовність переходу від одного в.п. до іншого.

 

В.п. – ст. ноги разом, руки перед грудьми зігнуті в ліктьових суглобах.

1- мах лівою ногою вперед;

2- мах лівою ногою назад;

3- мах лівою ногою вперед;

4- крок лівою ногою вперед.

Те саме правою ногою.

3-4р

Зберігати рівновагу. Амплітуда рухів максимальна.

 

В.п. – ст.ноги разом, руки зігнуті в ліктьових суглобах

1-3- бігові кроки;

4- коловий оберт стегном лівої ноги на зовні;

1-3- бігові кроки;

4-  коловий оберт стегном правої ноги  на зовні.

3-4р

Рух в сторону по максимальній траєкторії.

 

В.п – ст..ноги разом, руки зігнуті в ліктьових суглобах

1-3- бігові кроки;

4- коловий оберт стегном лівої ноги в середину;

1-3- бігові кроки;

4-  коловий рух стегном правої ноги в середину.

3-4р

Виконання з утриманням рівноваги. Амплітуда оберта максимальна.

 

В.п. – упор присівши.

1-6- вистрибування вперед-вгору

Довжина стрибка максимальна.

 

Вимірювання ЧСС

30''

Перевірити зміну пульсу та відповідність нормі

5.

Перешикування з однієї  шеренги   в дві колони.

30''

Окремо команда ”Шахтар” та “Динамо”.

ІІ.

  Основна частина

29'

 

6.

 Спеціальні вправи футболіста:

2'

 

 

– переміщення вперед до 2 фішки – повернутись  спиною вперед до 1  фішки – біг до 3 фішки – спиною вперед до 2 фішки – біг до 4 фішки – спиною вперед до 3 фішки – біг до 5 фішки – спиною вперед до 4 фішки – біг до гімнастичної палиці – паралельно гімнастичній палиці переміщення приставним кроком правим (лівим) боком – те саме змійкою між гімнастичними палицями –  біг вздовж гімнастичних палиць ( чергування бігу та бігу спиною вперед) –  прискорення до лінії штрафного майданчика.

Дотримуватись дистанції під час виконання. Звернути увагу на техніку переміщення та послідовність виконання.

7.

Зупинка м'яча підошвою:

8'

В парах.

 

– прокручування м'яча вперед назад правою ногою торкаючись підошвою м'яча.

Те саме лівою ногою.

На місці. Звернути увагу на стійку. Здійснювати постійний контроль м’яча.

 

– прокручування м’яча підошвою правої ноги з просуванням м’яча по колу.

 Те саме лівою ногою.

2х2рази

Обертання спиною вперед. Опорна нога поступово змінює положення.

 

– передача м'яча правою та лівою ногами внутрішньою стороною стопи з наступною зупинкою підошвою.

2'

Носок опорної ноги повинен точно співпадати з напрямом передбачуваного удару. Після завершення удару, нога що б’є  як би продовжує рух за м’ячем (проводку).

 

– зупинка м'яча підошвою після накидання м'яча партнером.

2'

Зупинка м'яча здійснюється в місці приземлення.

8.

Ведення м'яча внутрішньою частиною підйому:

5'

Перешикування через одного для роботи в трійках.

 

  • – передача м’яча з ноги на ногу внутрішньою частиною підйому:

30''

Контролювати м’яч.

 

– ведення внутрішньою частиною підйому правою та лівою ногою з наступною передачею прокручуючи стопою на хід партнеру;

2'15''

Ведення м’яча по прямій. Прокручування дозоване, на коротку відстань, щоб партнер встиг підхопити.

 

– ведення до фішки передача партнеру з наступним переміщенням на іншу сторону.

2'15''

Зміна  місць. Передачу здійснювати максимально точно партнеру.

9.

Рухлива гра “Вибивний”

Учні діляться на дві команди. По сигналу перша команда здійснює передачу намагаючись влучити у гравців протилежної команди. Команда втрачає м’яч відповідно до правил гри «Футбол». Перемагає команда, яка зробила більше влучань у гравців суперника.

6'

Гравець в якого влучили виходе та здійснює жонглювання м'ячем стопою (5 раз).

10.

Рухлива гра “Майстерність”

 Гра проводиться на обмеженому майданчику. Гравці виконують ведення різними способами. За сигналом вчителя учні виконують зупинку м'яча з наступним виконанням вказаного положення. Перемагає команда, яка зробила найменше помилок. Учень, який останнім виконає будь – яке вказане положення – жонглює м'ячем стопою 5 разів і повертається у гру.

5'

Враховується швидкість виконання.

1- в.п- зупинка стопою;

2- в.п- упор присівши на м'яч;

3- в.п- упор лежачи на м'ячі;

4- в.п- м'яч в руках.

11.

Розвиток швидкості:

3'

В парах.

 

– біг вперед з обтяженням партнером;

1'30''

Опиратись  з середнім навантаженням.

 

– біг спиною вперед з обтяженням партнером.

1'30''

Тримання один одного за руки. Дотримуватись вимог техніки безпеки.

ІІІ.

Заключна частина

4'

 

12.

Історія розвитку українського футболу.

 Запитання до учнів:

1.У якому році Олег Блохін увійшов до списку 10 найкращих тренерів?(2006)

2. У якому місті були вперше надруковані футбольні правила українською мовою? ( Львів)

3. Коли відбувся перший чемпіонат України? ( 1918р.)

4. Команда якої країни вперше відвідала українську землю? (Туреччини)

5. Хто став першим українським футболістом, який отримав титул «Найкращий футболіст Європи»?(О. Блохін)

6. У якому році А. Шевченко обрали найкращим європейським футболістом? ( 2004)

6. Яка команда стала переможцем першого чемпіонату незалежної України 1992 року? ( Таврія( Сімферополь))

5. У якому році “Динамо”(Київ) уперше вибороло Кубок кубків і Суперкубок?(1975)

1'

Вірні відповіді учнів  зараховуються  команді. Перемагає команда, яка дасть більше правильних відповідей.

13.

Шикування, підведення підсумків, виставлення оцінок.

1'

В одну шеренгу. Визначення команди – переможця.

 

 Вправи на відновлення:

 

1'

 В колону по одному.

 Вдих через ніс, видих через рот.

 

– ходьба з глибоким диханням.

10м

Руки вгору – вдих, руки вниз – видих.

14.

 Домашнє завдання:

30''

 

 

– накидання м’яча самому собі з наступною зупинкою підошвою.

10р.

Дотримуватись техніки безпеки.

15.

Організований вихід зі спортивного майданчика.

30''

В колону по одному.