ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ ТЕМА: НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС

Ковпак Вікторія Володимирівна,
учитель фізичної культури І кваліфікаційної категорії
Користівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів
Олександрійської районної ради
Кіровоградської області

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ
  ТЕМА: НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС

Анотація.   Настільний теніс (пінг-понг) — один із найпопулярніших видів спорту у світі. Гра полягає в перекиданні м'яча ракетками так, щоб він ударявся певним чином об ігровий стіл на стороні суперника. Теніс характеризується однією особливістю- у межах установлених правил тенісист може застосовувати на власний розсуд різні хватки, може побудувати свою гру відповідно до технічних особливостей, індивідуального стилю та фізичного розвитку, може створювати нову техніку згідно зі своєю індивідульною комплекцією та здібностями.

Використання під час уроку різноманітних засобів  та методів навчання створює сприятливі умови для кращого засвоєння програмового матеріалу учнями та зацікавленості до занять у процесі  навчання різним технічним елементам.

Ключові слова: ракетка, м’яч, концентрація, координація, переміщення, гра.

Завдання уроку:

  1. Повторювати техніку переміщення в стійці тенісиста.
  2. Продовжити навчання техніці виконання накату з права.
  3. Сприяти розвитку координації рухів, спритності.
  4. Виховувати інтерес до занять фізичною культурою, впевненість у собі, наполегливість.

Дата проведення:

Місце проведення:

Інвентар: ракетки тенісні, м'ячі тенісні( великі та маленькі), фішки, обручі, позначки на стіні та підлозі біля столу.

п/п

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І.Підготовча частина12'

1.

Шикування, рапорт, повідомлення завдань уроку.

1'

Шикування в одну шеренгу.  Звернути увагу на самопочуття та зовнішній вигляд учнів. 

2.

Правила техніки безпеки під час занять настільним тенісом.

Перед уроком необхідно перевірити інвентар для гри. Здійснювати вибір безпечної дистанції біля столу та під час заняття. Якщо тенісний м'яч вийшов за межі ігрового майданчика необхідно дати команду  «СТОП!», для учня під ноги якому покотився м’яч.

30''

Фронтальний метод.

3.

Вимірювання ЧСС

30''

На зап'ястку.  Час вимірювання 10'', норма – 10-14 ударів.

5.

Різновиди ходьби та бігу:

3'

В колону по одному. Дистанція два кроки. Ракетка в правій руці.

 
  • 1-4 – ходьба на носках;

10м

Руки вгору, прямі в ліктьових суглобах, ракетка в правій руці;

 
  • 1-4- ходьба на п'ятках;

10м

Руки за голову, лопатки максимально з’єднані,  

 
  • 1-4- ходьба, ступня розвернута носками в середину;

10м

Руки в сторони, зберігати правильну поставу, ракетка в лівій руці.

 
  • 1-4- ходьба, ступня розвернута носками на зовні;

10м

Руки вперед, ракетка в правій руці. Зберігати правильну поставу.

 

     –   ходьба;

10м

У повільному темпі.

 

     – ходьба у швидкому темпі;

10м

Руки зігнуті в ліктьових суглобах, з перекатом з п’ятки на носок

 

     – біг;

20м

У повільному темпі. Ракетка в правій руці.

 

     – переміщення приставним кроком правим боком у          стійці тенісиста;

10м

Плечі нахилені вперед-вниз. Погляд спрямований вперед.

 

      – переміщення приставним кроком лівим боком у стійці тенісиста;

10м

Звернути увагу на  безпечний інтервал.

 

      – біг спиною вперед;

10м

Дивитись через ліве плече. Переміщення здійснюється на носках.

 

      – біг

 

У повільному темпі.

 

      – біг з поступовим уповільненням темпу бігу та  переходом на ходьбу і вправами на відновлення.

1'

Виконання відновлювальних вправ під рахунок. Вдих через ніс, видих ротом.

6.

Перешикування уступом

30''

Розподілитись на «2, 4, на місці»

7.

Комплекс ЗРВ з ракеткою:

5'

Фронтальний метод.

 

В.п. – стійка ноги нарізно, руки вперед, ракетка в лівій руці

1- перекладання ракетки з лівої руки в праву;

2-перекладання ракетки за спиною з правої руки в ліву;

3-4 те саме.

 

В середньому темпі. Слідкувати за правильністю тримання ракетки.

 

В.п. – стійка ноги нарізно, руки в сторони, ракетка в лівій руці

1- скресне перекладання ракетки за спиною з лівої руки в праву;

2- скресне перекладання ракетки за спиною з правої руки в ліву;

3-4- те саме

4-6р

Зберігати правильну поставу. Енергійне перекладання ракетки.

 

В.п- стійка  ноги нарізно, руки в сторони, ракетка в лівій руці

1- перекладання ракетки з лівої руки в праву   з поворотом тулуба праворуч;

2- в.п

3- перекладання ракетки з правої руки в ліву з поворотом тулуба ліворуч;

4- в.п.

4-6р

Ступні  не відривати від підлоги. Амплітуда руху максимальна. Слідкувати за правильністю тримання ракетки.

 

В.п. – стійка ноги нарізно, руки вгору, ракетка в лівій руці.

1- перекладання ракетки з лівої руки в праву над головою, з одночасним нахилом тулуба в право;

2- в.п

3- перекладання ракетки з правої руки в ліву над головою з одночасним нахилом тулуба в ліво;

4- в.п.

4-6р

Звернути увагу на правильність тримання ракетки. Нахил тулубу максимальний. Руки напружені та прямі в ліктьових суглобах.

 

В.п.- стійка ноги нарізно, руки вниз, ракетку тримати обома руками.

1-3 – пружинячи нахили вниз-назад

4 – в.п.

4-6р

Руки та ноги напружені в суглобах. Рух руками максимально спрямований назад.

 

В.п- основна стійка, ракетка в лівій руці.

1- випад лівою, перекладання ракетки під стегном в праву руку;

2- основна стійка;

3- випад правою, перекладання ракетки під стегном в ліву руку;

4- в.п.

4-6р

Звернути увагу на збереження вертикального положення тулуба підчас перекладання ракетки з руки в руку. Випад максимальний.

 

В.п- стійка ноги разом, руки зігнуті в ліктьових суглобах.

1-4 – стрибки з поперемінною зміною ніг на кожен рахунок.

4-6р

 Пружнє приземлення на носки.

 

Біг на місці з переходом на ходьбу.

30 сек

З поступовим зменшенням  темпу руху.

ІІ. Основна частина 28'

8.

Спеціальні вправи тенісиста:

      2'

Поточним методом. За сигналом.

 

– ходьба з утримуванням м’яча на ракетці поміж фішок;

     10 м

Слідкувати за м’ячем.

 

– ходьба з утримуванням м’яча на ракетці з підніманням на лаву та сходженням з лави;

     10 м

 Зберігати рівновагу під час сходження та спускання з лави. Звернути увагу на постановку стопи у напрямку переміщення.

 

– переміщення приставним кроком правим боком у стійкі тенісиста з утримуванням м’яча на ракетці по лінії.

    10 м

Плечі нахилені вперед-вниз. Погляд спрямований вперед.

 

– переміщення приставним кроком лівим боком у стійці тенісиста з утримуванням м’яча на ракетці по лінії.

    10м

Плечі нахилені вперед-вниз. Погляд спрямований вперед.

9.

Розподіл учнів на групи.

    30 сек

Одна підгрупа юнаки, друга підгрупа дівчата

10.

Пояснення  завдань для підгруп

    1 хв

Фронтальний метод

11.

Перехід до робочого місця та перешикування в пари.

    30 сек

В колону по одному

12.

Переміщення тенісиста

           3'30сек

 Робота у відділеннях

 

1 група: «Перенесення м’ячів»

В.п- стійка тенісиста, стоячи з правого та лівого боку стола, переміщення приставними кроками вздовж столу до центру. Взявши м’яч із кошика необхідно повернутися назад і покласти м’яч в інший кошик.

1хв30 сек

Одночасно можна брати один м’яч. М’яч  вкладати в кошик. Під час переміщення зберігати стійку тенісиста.

13.

Зміна місць занять

    30 сек

В колону по одному

 

2 група: «Дзеркало»

Учні стають в пари один навпроти одного у стійку тенісиста. По команді перші номери показують переміщення, а другі повинні за ними все повторити.

Види переміщень:

– приставним кроком правим та лівим боком;

– набігання вперед та переміщення назад;

– переміщення стрибком вперед та назад, праворуч та ліворуч.

1хв30 сек

По команді вчителя зміна ведучих. Однакова дистанція між учнями зберігається продовж всієї  гри.

14.

Шикування, пояснення завдань для підгруп

    1 хв

Фронтальний метод

 

Накат з права   

     10' 

Робота у відділеннях.

15.

1 група:

     5 хв

 
 
  •  з  накидання партнером м’яча, для великого тенісу, об підлогу  –  відбивання   накатом з права;

     5р

Звернути увагу на стійку та правильний замах.

 
  •  після самостійного накидання тенісного м’яча   удар накатом з права через обруч;  

     5р

Звернути увагу на постановку стопи у напрямку переміщення.   Накат здійснюється від поясу вперед вгору і закінчується на рівні голови

 

     –    удар  накатом з права в  мішень на стіні;

   10р

Звернуть увагу на точність влучання та постановку стопи у напрямку переміщення.   Накат здійснюється від поясу вперед вгору і закінчується на рівні голови.

16.

Зміна місць занять

    1 хв

За командою вчителя. В колону по одному

17.

2 група:

    5 хв

 
 
  •  в стійкі тенісиста прокручування  вперед по прямій м’яча для великого тенісу  в сітку (під сіткою) накатом з права;

    5р

Торкання мяча здійснюється у вертикальній площині з наступним прокручуванням та продовження руху рукою за м'ячем в горизонтальній площині.

 
  • в стійкі тенісиста прокручування вперед  по діагоналі  м’яча для великого тенісу  в сітку (під сіткою) накатом з права;

    5р

Продовження руху рукою за м'ячем.

 
  • з власного вертикального накидання,   після відскоку м’яча від столу, накат з права   по діагоналі;

    5р

Накат здійснюється у дальню частину столу.

 
  • з власного вертикального накидання,   після відскоку м’яча від підлоги, накат з права   на половину стола суперника.

    5р

Звернути увагу збільшення замаху.

Тулуб нахилений під кутом 45°,ноги та руки зігнуті в суглобах.

 

Шикування визначення кращих учнів та пояснення правил гри

    1 хв

Перешикування біля столів за рівним підготовленості.

18.

Навчальна гра « Один проти трьох».

Гравці, які протягом уроку набрали найбільше бонусних балів отримують право грати  проти трьох гравців, які шикуються в колону з іншого боку столу. Початок гри здійснюється після розіграшу. Перемогу отримує той хто першим набере 11 очок.

      4'

Учень кожної команди повинен за чергою лише один раз відбити  м'яч і стати в кінець колони. Якщо м’яч потрапив на чужу ігрову зону то дається команда «стоп».

19.

РРЯ: координація

     2'

 
 

– ловіння м'яча, у кошик утримуючи його перед собою, з накидання партнером;

 2х5 раз

Зосередженість на м'ячі, виконання оманливих рухів рукою.

 

– ловіння м'яча, у кошик утримуючи його на голові, з накидання партнером;.

 2х5 раз

Партнер своєчасно підхоплює м’яч, зберігаючи вертикальне положення тулуба

ІІІ. Заключна частина 4'

20.

Вправи на  глибоке дихання: «Повітряна кулька»

Утримання кульку в повітрі за рахунок видиху на кульку

     1хв

Робота в парах

Вдих через ніс, видих через рот

21.

Вимірювання ЧСС

30 сек

 

22.

Шикування, підведення підсумків.

     1'

В шеренгу по одному.

23.

Домашнє завдання:

    30''

 
 

– повторити набивання м’яча об ракетку та підлогу.

2х10р.

Внутрішньою та зовнішньою стороною ракетки.

24.

Організований вихід зі спортивної зали.

    30''

В колону по одному.

 

 

 

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>