РОЗРОБКА УРОКУ ГЕОМЕТРІЇ (8 КЛАС). ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ.

Гребенюк Ольга МиколаївнаГребенюк Ольга Миколаївна,
вчитель математики
Цвітненської філії КЗ «Красносільське НВО»,
Олександрівської районної державної адміністрації,
Кіровоградської області

РОЗРОБКА УРОКУ  ГЕОМЕТРІЇ (8 КЛАС). ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ.

Анотація: У розробці представлені відомості про подібність трикутників, доведення основної теореми подібності трикутників. Тема розглядається на основі перегляду презентації з використанням опорного конспекту, відео та матеріалів для практичної роботи.

Мета роботи: навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження їх невідомих елементів, довести основну теорему подібності трикутників, показати практичне застосування даних понять,  удосконалювати вміння застосовувати вивчені твердження під час розв’язування задач.

Ключові слова: подібність трикутників, відношення, золотий переріз, пропорційність. 

Тема уроку.  Подібність трикутників.

Мета уроку: ознайомити учнів з формулюванням узагальненої теореми Фалеса та її наслідку, з термінологією з цієї теми, з означенням подібних трикутників; навчати використовувати означення подібних трикутників для знаходження їх невідомих елементів, довести основну теорему подібності трикутників, показати практичне застосування даних понять,  удосконалювати вміння застосовувати вивчені твердження під час розв’язування задач. Розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес; виховувати зацікавленість до предмету геометрії, вміння використовувати власний досвід; наполегливість, культуру спілкування.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання: презентація, відеофільм, опорний конспект, заготовки до практичної роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель підводить учнів до формулювання теми і мети уроку за допомогою схожих цукерок та знань учнів про трикутник. (З великого листка паперу згортається дві цукерки: одна більша-друга менша. У середину загортаються маленькі цукерочки, які після здогадки учнів про подібність паперових цукерок можна використовувати для оцінювання: одна правильна відповідь-одна цукерка.)

ІІ. Формулювання мети і задач уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Учитель просить сформулювати властивості кутів утворених при перетині двох паралельних прямих січною, теорему Фалеса.

IV. Вивчення нового матеріалу

(перегляд слайдів презентації >>>)

1.      Формулювання узагальненої теореми Фалеса та її наслідку. (опорний конспект додаток 1)

2.      Означення подібних трикутників.

podibnist-trykutnykiv-1

3.  Теорема (основна теорема подібності трикутників). Паралельні прямі, які перетинають сторони кута, обмежують разом з його сторонами подібні трикутники.

     Доведення  основної теореми про подібність трикутників. (опорний конспект)

РОЗРОБКА УРОКУ  ГЕОМЕТРІЇ (8 КЛАС). ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ.

 

 

 

 

 

Теорему доведено.

РОЗРОБКА УРОКУ  ГЕОМЕТРІЇ

3.      Означення четвертого пропорційного відрізка. Практичне застосування даних понять

(перегляд відеофільму про золотий переріз >>>)

4. Практична робота

1. Виріжте з паперу чотири рівні трикутники.

2. Один з них залиште без змін, а від інших відріжте частини, що відтинаються прямими, паралельними кожній із сторін.

3. Порівняйте кути трьох отриманих трикутників із кутами першого трикутника. Зробіть висновок.

4. Виміряйте довжини сторін двох утворених трикутників. Порівняйте відношення довжин їх відповідних сторін. Зробіть висновок.

РОЗРОБКА УРОКУ  ГЕОМЕТРІЇ (8 КЛАС). ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ.РОЗРОБКА УРОКУ  ГЕОМЕТРІЇ (8 КЛАС). ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ.РОЗРОБКА УРОКУ  ГЕОМЕТРІЇ (8 КЛАС). ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ.

VІ. Підсумок.  Оцінювання

Інтерактивна вправа:

Найбільший мій успіх – це …

Найбільші труднощі я відчув …

Я не вмів, а тепер умію  …

Я змінив своє ставлення до …

На наступному уроці я хочу …

VII. Домашнє завдання   §§14-15  №№ 1; 4 с.96 або

            с.88 – розібрати доведення теореми, с. 91 – розібрати опорну задачу.

Список використаних джерел:

  1. Апостолова Г.В. Геометрія: Підручник для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза, 2005. – 256 с.
  2. Бевз Г.П. Алгебра: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./ Г.П. Бевз, В.Г. Бевз. – К. : Зодіак-ЕКО, 2008. – 256 с. : іл.

ПОДІБНІСТЬ ТРИКУТНИКІВ - РОЗРОБКА УРОКУ ГЕОМЕТРІЇ