РОЗРОБКА БІНАРНОГО УРОКУ З ПРИРОДОЗНАВСТВА ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 3 КЛАСІ НА ТЕМУ «ЯКІ РОСЛИНИ – КВІТКОВІ? ОВОЧІ ТА ФРУКТИ»

Гутнєва С.В. Новікова О.І.
Гутнєва Світлана Володимирівна,
заступник директора з навчально-виховної роботи 
загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів №15 Олександрійської міської ради Кіровоградської області
Новікова Олена Іванівна,
вчитель початкових класів загальноосвітнього навчального закладу І-ІІІ ступенів №15 Олександрійської міської ради Кіровоградської області

 

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА БІНАРНОГО УРОКУ З ПРИРОДОЗНАВСТВА ТА АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ У 3 КЛАСІ
НА ТЕМУ «
ЯКІ РОСЛИНИ – КВІТКОВІ?
ОВОЧІ ТА ФРУКТИ»

Анотація. У запропонованій розробці уроку використаний інтегративний підхід до вивчення зазначеної теми за принципами Нової української школи (групова робота, діяльнісний та компетентнісний підходи, застосування онлайн-сервісів та учнівських ґаджетів). Урок розрахований на 2 академічні години, його проведення здійснюється двома вчителями.
Ключові слова: квіткові рослини, органи квіткових рослин, різноманітність квіткових рослин, fruit, vegetables.

Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про квіткові рослини; вдосконалювати навички мовленнєвої діяльності учнів з англійської мови на основі лексичного матеріалу з теми «Овочі та фрукти»; розвивати мовлення, мислення; формувати інформаційну та комунікаційну компетентності; виховувати спостережливість, мотивувати учнів до вивчення природознавства та англійської мови.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку. Мотивація учнів до діяльності.

Пролунав шкільний дзвінок
Дав сигнал нам на урок
Тож і ми часу не гаймо
І урок наш починаймо.

– Працювати ми будемо під девізом:

Діяти – активно!
Думати – оперативно!
Висловлювати думку – доказово!
Творчо мислити – обов’язково!

Наприкінці  уроку ми побачимо, чи всі ви працювали згідно з девізом.

Good morning!                                           – Good morning!

Are you ready for learning?                        – Yes!

Are you ready for playing?                         – Yes!

For listening and saying?                           – Yes!

Tell me, what is your mood?                      – It’s good!

How are you, can you say?                       – It’s OK!

We shall play and create.                          – It’s great!

Now show me your smiles.                       – It’s nice!

Be attentive and smart.

Let us start!                                              – Let us start!

IІ.  Актуалізація опорних знань.

1. Хвилинка спостережень.

Сьогодні 2 лютого, п’ятниця. Температура повітря:_______. Стан неба – ясно (похмуро). Вітер –___________. Опади – відсутні (дощ, сніг, туман). За народною прикметою День бабака.

– What can you say about the weather today? What is the weather like today?
 – А який прогноз погоди саме для нашого класу?
– За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в Олександрійській школі №15, а зокрема в 3-А класі, очікується такий прогноз погоди: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура +10–+12 балів, опади у вигляді великої кількості високих балів. Нашій вчительці та присутнім гостям синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
Погода сприятлива, отож усім бажаю гарного настрою та плідної праці.

2. Бесіда.

—  Що потрібно рослинам для живлення?
—  Чому рослини можуть дихати лише вночі?
—  У чому полягає відмінність між живленням рослин і тварин?
—  Доведіть, що рослини належать до живої природи.
—  У чому виявляється користь рослин?
—  На які групи вчені розподілили всі рослини на Землі? Наведіть приклади.
—  Чим відрізняються хвойні рослини від інших рослин?

3.  Постановка проблемного питання.

Проблемне питання: чи можна каштан назвати квітковою рослиною?

III.  Повідомлення теми і мети уроку.

—  Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся багато нового. А про що – ви скажете, коли вилучите кожну другу літеру та прочитаєте слова, які заховалися.

КОВДІЄТАКІОПВЬІ РЮОДСАЛЧИФНКИ
(квіткові рослини) – перший підпис для скрайбінгу уроку

– Ви дізнаєтеся, чому квіткових рослин на Землі найбільше, переконаєтеся в їх різноманітності, навчитеся визначати будову рослин, познайомитеся з гербарієм.
– And today we shall speak about fruit and vegetables.

IV.  Робота над матеріалом уроку.

– Шановні учні, сьогодні ви працюєте в групах, за кожне правильно виконане завдання ви отримуєте пазл. На кінець уроку з отриманих вами пазлів ми створимо спільну картину.

4.1. Робота за підручником (с.85).

—  Розгляньте малюнок на с.85. Пригадайте, які органи є у квіткових рослин. Для чого рослині потрібна квітка?

4.2. Скрайбінг на дошці будова рослин:

2018-03-28_153138

Завдання 1. Робота в групах: підписати схеми будови рослин.
Перевірка вебкамерою (представник кожної групи підходить до вебкамери, зображення якої проектується на екран).
За виконання-один пазл.

4.3. Перегляд відеоролика про квіткові рослини.
https://www.youtube.com/watch?v=bJfBcrac8ok

4.4. Розповідь учителя.

— На Землі налічують близько 240 тисяч видів квіткових рослин. Вони ростуть на Півночі, у тропічних лісах і пустелях, у низинах і горах. Багато квіткових рослин ростуть у воді. Квіткові рослини мають різні розміри. Наприклад, австралійський евкаліпт досягає 100 м заввишки, товщина його стовбура сягає 20 м. А ряска не перевищує довжини 1-2 мм. Одні квіткові рослини, наприклад зірочник середній, живуть декілька місяців, а інші, наприклад, могутні дуби — сотні років. Вам відомо, що квіткові рослини мають такі органи: корінь, стебло, листки, квітки, плоди з насінням. Квітка є органом розмноження квіткових рослин. Плід із насінням утворюється з квітки лише після запилення пилком.

– То які ж рослини називають квітковими?
– Якими формами вони представлені?

Скрайбінг на дошці – дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Завдання 2. Робота в групах: робота на планшетах з віртуальною дошкою «Linoit». Написати 3 назви квіткових рослин:
1-ша і 2-га групи – дерева,
3-тя група – кущі,
4-та група – трав’янисті рослини.
За виконання завдання – другий пазл.

4.5. Робота з підручником (с.86).

Квіткові рослини — найпоширеніша група рослин на Землі. Серед них є дерева, кущі, трави.

—  Роздивіться на с.86, яку різноманітність форм і забарвлення квіток, мають квіткові рослини.

Скрайбінг на дошці –квітки, суцвіття.

Завдання 3. Робота в групах: робота на планшетах у програмі «LearningApps». Розподілити квіти і суцвіття (у кожної групи свій набір рослин).

https://www.tes.com/lessons/r-rDZ4ZTNMe0tQ/

За виконання завдання – третій пазл.

4.6. Фізкультхвилинка на англійській мові «Banana».
https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=o6gHL1LJ-HQ

4.7. Робота з підручником про різноманітність плодів (с. 86).

Скрайбінг на дошці –соковиті плоди, сухі плоди, овочі та фрукти.

4.8. Повторення лексичного матеріалу з англійської мови «Овочі та фрукти».

Робота з малюнковим словником на дошці.

2018-03-28_154653

Завдання 4. Робота в групах. Гра в лото англійською мовою: знайти на картці почуте слово.
За виконання завдання – четвертий пазл.

Завдання 5. Читання тексту про фрукти англійською мовою з екрану. Завдання виконують учні з різних груп.

I like fruit. Apples, pears, bananas, oranges… They are very nice. They are red, orange, yellow. We must eat fruit every day. My favourite fruit is apple.
За виконання завдання – п’ятий пазл.

Завдання 6. Розподільчий диктант з англійської мови: покласти зображення почутих слів у відповідні кошики – “Fruit”, “Vegetables».

Слова для диктанту:
apple, orange, tomato, pear, cabbage, carrot, plum, cucumber, onion, banana.
За виконання завдання- шостий пазл.

4.9. Фізхвилинка англійською мовою.
https://www.youtube.com/watch?v=JjbKGUssMnA

Завдання 7. Гра «Вгадай овоч, фрукт за словесним описом» (англійською мовою).

  1. It is green and long (a cucumber)
  2. It is round, orange and very juicy (an orange)
  3. It is yellow, long and sweet (a banana)
  4. It is red and round (a tomato)
  5. It is orange and long (a carrot)
  6. It is big and orange. It is a symbol of Halloween (a pumpkin)

Завдання 8. Завдання у групах: вставити в український текст пропущені слова англійською мовою (на картках).

Овочі та фрукти дуже корисні для нашого здоров’я. Зранку додає бадьорості сік з ______________. Перекусити на перерві варто ____________. А вдома мама приготує смачнющий борщ. Він містить багато вітамінів, адже в ньому є ______________, __________________ і _______________. А салат з ____________________ і ____________________ зміцнить наш імунітет. Той, хто їсть овочі та фрукти, не хворіє.

За виконання завдання – сьомий пазл.

V.  Узагальнення й систематизація знань.

5.1. Робота з визначенням гербарію у підручнику (с.87).

– Діти, ви переконалися, що квіткові рослини дуже різноманітні та поширені. Але ж не всі рослини ми можемо побачити у навколишньому середовищі. Скажіть, що нам допоможе у цьому? (малюнки, інтернет).
– Є ще така форма збереження рослин, як гербарій. Хто із вас знає, що це таке?
– Прочитайте і запам’ятайте визначення у підручнику.

5.2. Ознайомлення із правилами роботи з гербарієм.

5.3. Практична робота. Ознайомлення з гербарними зразками квіткових рослин. Визначення органів на гербарних зразках квіткових рослин. (Робота в групах).

5.4. Приготування овочевого та фруктового салатів.

Представник з першої групи називає інгредієнти англійською мовою, представник з другої групи називає, соковиті чи сухі у них плоди. Так само група 3 і група 4.

Овочевий: цибуля, огірок, капуста, картопля, морква, квасоля, сіль, олія.
Фруктовий: банан, яблуко, апельсин, ківі, горіх, мандарин, йогурт.
За виконання завдання – восьмий пазл.

VI.  Підбиття підсумків.

6.1. Гра «Kahoot».
https://create.kahoot.it/details/99c815ec-f3cb-4869-8c24-c218583b4569

Питання:

1. Рослини, які мають корінь, стебло, листок, квітку, плід і насіння, називають:
а) листяними;
б) квітковими;
в) хвойними;
г) культурними.

2. Де ростуть квіткові рослини?
а) у горах;
б) у воді;
в) майже скрізь;
г) на Півночі.

3. Які життєві форми квіткових рослин ви знаєте?
а) дерева, кущі, трав'янисті рослини;
б) дерева і кущі;
в) трав'янисті рослини;
г) кущі.

4. Яку різноманітність форм квіток виявляють квіткові рослини?
а) колоски і квітки;
б) суцвіття і листки;
в) суцвіття;
г) квітки і суцвіття.

5. Гербарій – це…
а) колекція засушених рослин для наукового вивчення;
б) засушена трава;
в) сухі квіти;
г) рослини для вивчення.

6. Що потрібно квітковим рослинам для життя?
а) тепло, світло, волога, поживні речовини;
б) тепло і світло;
в) волога;
г) поживні речовини.

7. Find a vegetable:
а) apple;
б) tomato;
в) banana;
г) apple.

8. Find a fruit:
а) cucumber;
б) cabbage;
в) pineapple;
г) carrot.

9. What fruit is green?
а) orange;
б) tangerine;
в) kiwi;
г) plum.

10. What vegetable is orange?
а) radish;
б) beet;
в) garlic;
г) carrot.

6.2. Повернення до проблемного питання.

– Скажіть, будь ласка, чи можна каштан назвати квітковою рослиною? Чому?

6.3. Складання загальної картини із пазлів, які отримала кожна група упродовж уроку.

6.4.  Взаємооцінювання в групах (по 2 оцінки кожному: з природознавства та англійської мови).

VII.  Домашнє завдання.

С. 85-87. —  Складіть розповідь українською мовою про будову своєї улюбленої квіткової рослини, опишіть улюблений овоч чи фрукт англійською мовою.
Візуальний та ресурсний супровід уроку знаходиться за посиланням: https://www.tes.com/my-resources/lessons/ir8FjdNp5dGPXw

Список використаних джерел

  1. Scratch Garden. Go Bananas! – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=o6gHL1LJ-HQ
  2. Tom Tom Kidz Club. Go Bananas Song. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=JjbKGUssMnA
  3. Аксьонова Г. Квіткові рослини. Відео для уроку природознавства у 3 класі. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=bJfBcrac8ok
  4. Карп’юк О.Д. Англійська мова: підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – Тернопіль: Видавництво «Астон», 2013. – 176 с.
  5. Природознавство: підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. / І.В. Грущинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 176 с.