РОЗРОБКА УРОКУ З ІНФОРМАТИКИ (8 КЛАС)

РОЗРОБКА УРОКУ З ІНФОРМАТИКИОлефіренко Людмила Іванівна,
спеціаліст вищої категорії, вчитель інформатики
Олександрівського навчально-виховного комплексу «КЗ Олександрівське НВО №2»
Олександрівської районної державної адміністрації
Кіровоградської області

РОЗРОБКА УРОКУ З ІНФОРМАТИКИ  (8 КЛАС)
ТЕМА:
Використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора.

Анотація. Урок – практична робота, спрямований   на практичне застосування знань, умінь та навичок математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. Даний урок супроводжується  презентацією вчителя  з використанням опорного конспекту, тестової оболонки, схем  та матеріалів для практичної роботи.

Ключові слова: таблиця, клітинка (комірка) таблиці, межа, висота рядка, ширина стовпця, формула, функція

Тема уроку       

Використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. Практична робота №15.

Мета уроку

  • навчальна: формувати вміння використовувати у формулах вивчені математичні, статистичні та логічні функції, поглибити знання учнів про можливості розв’язання різноманітних практичних задач засобами табличного процесора;
  • розвивальна: розвивати вміння використовувати отримані знання в різних ситуаціях під час роботи за комп'ютером;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери,  підручник, навчальна презентація, інструкції з виконання практичної роботи

Програмне забезпечення: Табличний процесор, тестова оболонка

Література

Для учнів:

  • Інформатика 8 клас. Підручник для загальноосвітніх навчальних закладів. Й. Я. Ривкінд, Київ: Генеза, 2016.

Основні поняття та терміни

Таблиця, клітинка (комірка) таблиці, межа, висота рядка, ширина стовпця, формула, функція

Предметні компетенції учня на уроці

Початковий рівень (розпізнавання): учень/учениця має уявлення про табличний спосіб організації даних в табличному  процесорі; інструменти для створення таблиць, адреси комірок, формули

Середній рівень (розуміння); учень/учениця знає поняття про об’єкти таблиці та їхні властивості; про адреси комірок, формули та функції.

Достатній рівень (уміння і навички): учень/учениця уміє створювати в таблиці в табличному процесорі довільного рівня складності; використовувати інструменти для креслення і настроювання властивостей таблиць у текстовому документі; редагувати та форматувати таблиці.

Високий рівень (перенесення знань): учень/учениця обґрунтовує доцільність використання таблиць в табличному процесорі, встановлює зв’язки між об’єктами табличного процесора,  вміє застосовувати формули та функції для автоматизації обрахунків

Хід уроку

І. Органiзацiйний момент(3хв)

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок інформатики  починаймо.

Привітання.

Вчитель. Доброго дня! Вітаю всіх присутніх.

Вітання з учнями. Перевірка відсутніх учнів. Перевірка готовності учнів до роботи (наявності робочих зошитів, підручників тощо). Організація уваги учнів. Налаштування учнів на робочий лад і позитивний емоційний настрій на уроці.

Притча

Ця історія сталася давним – давно. У стародавньому місті жив один мудрець, слава про якого пройшла по всьому місту. Але в цьому ж місті жив злий чоловік, який заздрив його славі. І вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти.Пішов він на луг, піймав метелика, затиснув його між зімкнутими долонями і подумав: «Спитаю я: о, наймудріший, який у мене метелик — живий чи мертвий? Якщо він скаже, що мертвий, я розкрию долоні — метелик полетить, а якщо скаже — живий, я стисну долоні, і метелик помре. Тоді стане ясно, хто з нас мудріший». Так заздрісник і зробив: зловив метелика, сховав його між долонь, вирушив до мудреця і запитав його: «Який у мене метелик — живий чи мертвий?» Але мудрець відповів: «Все в твоїх руках…»

Бувають моменти в житті, коли руки опускаються і здається, що нічого не вийде. Тоді згадайте слова мудреця «Все в твоїх руках…» Сьогодні на уроці я сподіваюсь у Вас все вийде.

Урок супроводжується презентацією вчителя

(Презентація готується до публікації…)

Побажання для учнів:

БУТИ:

УСМІХНЕНИМИ

СПОКІЙНИМИ

ПРОГРЕСИВНИМИ

ІНІЦІАТИВНИМИ

ХОРОБРИМИ

І тоді  Ви будете УСПІШНИМИ.

Успіх – це 99% праці і 1% творчості

Отже, давайте прагнути успіху і бути творчими.

Логічне завдання (2 хв) Уявіть, що Ви машиніст потягу, за напрямком Фундукліївка — Київ. Всього в потязі 10 вагонів.  Поїзд обслуговується бригадою з 30 осіб. Начальнику потягу 46 років. Кочегар на 3 роки старший за машиніста. Скільки років машиністу потягу?

(Встановлення настрою на роботу. Відповідь: стільки скільки і Вам)

Перевірка домашнього завдання (5 хв)

Тестування у програмі MyTestX  

Учні проходять комп’ютерне тестування за комп’ютерами в програмі MyTestX. Результати проходять вчителю на комп’ютер

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності (7хв)

 Відкрийте, будь ласка, зошити з практичних робіт і запишіть тему уроку  „Використання математичних, статистичних та логічних функцій табличного процесора. ”.

  • Завданнями нашого уроку є  формувати вміння використовувати у формулах вивчені математичні, статистичні та логічні функції, а також  розвивати вміння використовувати отримані знання на інших уроках і  в різних життєвих ситуаціях під час роботи за комп'ютером;

  Вчитель: Епіграфом до нашого уроку слова відомого французького лінгвіста Гюстава Гійома "Дорогу осилить той, хто йде, а інформатику – той, хто міркує". Важливість вислову  ви зрозумієте під час уроку.

 Проблемне запитання нашого заняття  Чи вміє Excel розв'язувати математичні задачі 8 класу?

    Ви, напевне, вже хочете спробувати застосувати здобуті знання на практиці. Але для цього потрібно пригадати основні терміни й поняття.

Робота   у  ГРУПАХ.   Знайди пару і визначте до якої категорії відносяться функції.

Доповнити схему на дошці.   Повторюємо з презентацією вчителя.

 Завдання нашої  практичної  роботи будуть тісно переплітатися з математикою.

 На уроках алгебри ви працюєте з темою квадратні рівняння.

  1. Коли квадратне рівняння має корені? А коли не має?
  2. Що потрібно знайти, щоб розв’язати квадратне рівняння?
  3. Скільки коренів має квадратне рівняння?

Формули записують учні на дошці. І прикріплюють функції ЕТ, які допоможуть їм це зробити в середовищі ЕТ.

 А уроки геометрії Вас занурюють в розв’язування прямокутних  трикутників

  1. Що означає розв’язати трикутник?
  2. Які співвідношення ви знаєте, що можна використати  для розв’язування даного трикутника?

IV. Формування вмінь та навичок (25 хв)

Практична робота15. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора.

Мета: застосувати вивчені математичні, статистичні та логічні функції для розвязування математичних задач 8 класу.

Перш ніж сісти за комп’ютери, нам слід пригадати всі правила безпечної роботи та поведінки в кабінеті інформатики.

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Практична робота за комп’ютерами(завдання 1)

(документ готується до публікації…)

  1. РЕЛАКСАЦІЯ (2 хв) Презентація вчителя  (слайд 14 та 15)

Релаксація «Я на морі»

Давайте разом закриємо очі і уявимо себе на пляжі на березі моря. Ви сидите біля води, море лагідно лоскоче ваші ступні. За вами росте пальмовий ліс, в якому райські птахи наспівують пісні. Люди начебто вас не помічають, а ви не помічаєте людей. Сонячне проміння пробігає своїм теплом по вашому тілу – від п’ят до останньої волосини на голові. В далині ви бачите предмет, який рухається вам на зустріч із моря. Ви не втримуєте цікавості і поспішаєте по воді до нього все швидше і швидше. Ви намагаєтесь доторкнутись, але що це? Це ваша книжка і зошит з інформатики.  Ви в класі і відкриваєте очі, ми продовжуємо урок інформатики.

Практична робота за комп’ютерами (завдання 2)

Висновок до роботи записують в зошиті.

РОБОТА  З КАРТОЮ  ЗНАНЬ І  ВМІНЬ (заповнення схеми слайд 17)

VIІ. Підсумки уроку Повернення до проблемного запитання, висновки учнів, висновок вчителя,  короткий аналіз КАРТИ ЗНАНЬ (2 хв)

Оцінювання обсягу і якості виконання практичної роботи. Формулювання висновку: які типи функцій використовують для розрахунків; яка з використовуваних функцій має найбільше аргументів;

Учитель: Пригадайте епіграф нашого уроку. Проаналізуйте, чому саме його я обрала?  (відповіді учнів).

Отже: Матеріал цього уроку,  використання функцій в програмі  Excel – це ваші кроки до знань, які ви зможете використати не тільки в інформатиці, а й на уроках математики, фізики, хімії,  в майбутній професії та повсякденному житті.

  • ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  2(хв.)  Повторити розділ 7 п. 7.3

Творча робота  завдання 3  з  веб-квесту   «Таблиці, що вміють рахувати» http://vebkvesttabl.blogspot.ru/