КУРС «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ». ТЕМАТИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ «СВІТ ТВАРИН»

Бабенко Тетяна Іванівна

   

   Бабенко Тетяна Іванівна,
   учитель початкових класів
   Навчально-виховного комплексу "Гімназія-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4"
   Світловодської міської ради Кіровоградської області

 

КУРС «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ». ТЕМАТИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ «СВІТ ТВАРИН»
Тема третього дня: «Чи можуть дикі тварини стати хатніми?»
Тема четвертого дня: «Тварини живого куточка, домашні улюбленці».

Анотація. У Концепції Нової української школи зазначено, що перший цикл початкової освіти (1–2 класи) спрямований на адаптацію дитини до шкільного життя. Швидкій та безболісній адаптації сприятимуть використання ігрових методів навчання,інтеграція навчального матеріалу.
Інтеграція здійснюється завдяки об’єднанню різних освітніх галузей в один навчальний предмет «Я досліджую світ», що забезпечує реалізацію змістового підходу до інтегрованого навчання.
  У освітній програмі початкової освіти інтегровано 7 освітніх галузей: мовно-літературна, математична, природнича, технологічна, інформатична, соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська та історична. Це дає змогу реалізувати інтегративний підхід, що вивчається, навколо однієї соціокультурної теми в межах тематичного тижня.
Ключові слова: інтеграція, адаптації, ранкові зустрічі, система завдань.

Текст матеріалів

Тема третього дня: «Чи можуть дикі тварини стати хатніми?»

З/П

Прикладинавчальної діяльності

Очікувані результати учнів

Індекс конкретного очікуваного результату

I

Ранкова зустріч.

Привітання.

Крісло «Я це знаю»

Доречно реагує на усну інформацію в діалозі. Уважно вислуховує думку співрозмовника,висловлює свій погляд.

2 ПРО 1-2.1-1

2 МОВ 1.1-1

II

Перегляд та обговорення

мультфільму

Обговорює зміст медіатексту.

Пояснює,чому їжачку жити в лісі краще.

2 МОВ 4-1.4-4

2 СЗО 2-3.1-3

           

III

Розв’язування цікавих            задач від Їжачка        

 

Оперує з числами в межах 100, розв’язуючи різні життєвіпроблеми.           

Застосовує різні способи виконання арифметичних дій.               

2 МАО2-4.3-1

2 МАО 2-4.3-5

           

IV

Робота із загадкою

Читає правильно та виразно вголос.

Добирає ілюстрації до художнього тексту.

2 МОВ 2-2.1-2

2 МОВ 2-2.6-1

V

Вправа на емпатію: «Їжачок»

Вживається в обраїзїжачка, використовує специфічні жести, рухи.

2 МОВ 2.4-1  

2 МОВ 2.6-1

VI

Слухання оповідання «Срібна пташка»

Сприймає монологічне висловлення й використовує усну інформацію з конкретною метою.

2 МОВ 1-1.1-2

VII

Лего-дизайн Їжачка

Добирає конструкційні матеріали.

Виконує технологічні операції.

Демонструє результати власної діяльності.Дотримує правил взаємодії та творчої співпраці.

2 ТЕО 1-1.3-1

2 ТЕО 4-4.1-1

2 ТЕО 2-1.5-1

2 МИО 3-3.3-4

VIII

Рухливі ігри  «Веселий м’ячик»

Об’єднується з іншими дітьми у групу.

Бере на себе роль у рухливих іграх.

Дотримується безпечної. Застосовує рухливі ігри під час прогулянок.

2 СЗО 1-1.3-1

2 МОВ 1.1-1

2 ФІО 3.2-1

2 ФІО 1.3-2

IX

Висновок: «Де краще живеться диким тваринам?»

Записує тексти з 3 – 4 коротких речень.

Уважно вислуховую думку співрозмовника,висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.

2 МОВ 3.1-1

2 ГІО 7. 2-3

Х

Рефлексія.

Гра «Знайди слова»

 

Добирає потрібну інформацію з графічного тексту.

Обмінюється елементарними письмовими повідомленнями.

2 МОВ 2-2.1-6

2 МОВ 3-3.1-1

           

I. Ранкова зустріч.

1. Привітання.
2. Крісло «Я це знаю».

– Що таке Червона книга? Навіщо в Червону книгу записують зникаючі види рослин і тварин? Як ви вважаєте, де дикій тварині краще живеться: в лісі чи в оселі людини? Чому? Адже людина її годує, доглядає за нею.

II. Перегляд та обговорення мультфільму «Їжачок в тумані».

– Чому їжачку жити в лісі краще?

III. Розв’язування цікавих задач від Їжачка.

1. Під вікном найвродливішої кицьки міста було влаштовано котячий концерт. У концерті взяли участь: троє чорних котів, 10 смугастих, 5 рудих і 6 білих. Скільки котів горлало під вікном?

2. У кімнаті на кожній стіні сидить по 2 комарі. Скільки комарів у кімнаті?

IV. Загадки:

1. Сіра спинка, очі – намистинки, шубка з колючок. Хто це, діти? (їжачок).
2. Гостроносий і малий, Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок. Як він зветься? (Їжачок)

V. Вправа на емпатію: «Їжачок».

– Де живе їжачок? Чому він засмутився?

Слухання вірш П.Воронько «Їжачок». Заучування вірша напамять за схемою, діти з рухами повторюють його.

VI. Слухання оповідання «Срібна пташка».

1. Хвилинка осмислення прочитаного.
2. Обмін враженнями.

Чому Оленка довго не могла заснути? Чи правильно повелася Оленка, випустивши їжачка на волю?

VIIЛего-дизайн Їжачка.

Дотримуються правил взаємодії та творчої співпраці.

VIII. Гра «Веселий м’ячик».

Діти стоять у колі, мяч передають по колу, промовляють: Ось стрибає дзвінкий м`ячик. Він стрибає увесь час. У кого Веселий м`ячик – Той мерщій іди до нас. Дитина, у якої зупинився м`ячик, стає у центр кола. ЇЇ запитують: – Ти хто?

IX. Висновок: «Де краще живеться диким тваринам?» Записуємо свої думки у письмовій формі.

Якщо в лісі ви зустріли якусь тваринку, не треба її ловити, не треба втручатися в життя лісових мешканців. Ми в лісі гості й поводитися маємо чемно.

Х. Рефлексія.Гра «Знайди слова».

Тема четвертого дня: «Тварини  живого куточка, домашні улюбленці»

З/П

Прикладинавчальної діяльності

Очікувані результати учнів

Індекс конкретного очікуваного результату

I

Ранкова зустріч

Привітання

 

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших.

2 ПРО 1-2.1-1

2 ПРО 1-2.1-1

2 МОВ 1.1-1

II

Обговореннялогічноїситуаціїз екологічнимзмістом 

Вправа «Кути»

Oбирає відповідь, яка на його думку є правильною.

2 МОВ 4-1.4-4

III

Робота над загадками

Об’єднується з іншими дітьми у групу.

Розпізнає за деякими ознаками тварин.

2 СЗО 3-4.4-6

2 ПРО 1-4.3-6

IV

Огляд живого об’єкта

 (хом’ячка)

 

Спостерігає та описує  тварину, оглядаючи об`єкт.

2 ПРО 2-3.1-6

V

Колективне складання сенкану

«Домашні тварини»

 

Сприймає монологічне висловлення з метою відповіді на запропоновані запитання.

2 МОВ 1.1-2

2 МОВ 3.1-1

2 МОВ 1.1-1

VI

Проблемне запитання: чи можемо ми назвати мишей домашніми тваринами? Чому?

Використовує інформацію, отриману з відомих мені та запропонованих іншими.

2 ПРО 2.1-1

2 МОВ 1.7-2

2 СЗО 2.2-2

VII

 «Майстерклас» 

Розповідь про  корм, який можна заготовити заздалегідь

Використовує інформацію з відомих

та запропонованих іншими джерел

(книги, фільми тощо).

2 ПРО 1-2.1-1

2 МОВ 1.1-2

VIII

Рухливі ігри

Об’єднується з іншими дітьми у групу для навчання та гри.

Дотримується безпечної поведінки під час виконання фізичних вправ та ігор.

2 СЗО 1-1.3-1

2 ФІО 3.2-1

2 ФІО 1.3-2

IX

Створення колажу  із зображень "Жили у бабусі"

Створює картини шляхом застосування різних наклейок (тканини, вирізки з газет і кольорового паперу).

Дотримується безпечних прийомів праці.

Демонструє іншим результати власної діяльності.

Вирізує, конструює з папером…

2 СЗО 4.4-6

2 ТЕО 2.1-1

2 ГІО 7.2-2

2 ТЕО 1.5-1

2 МИО 1.1-6

2 МИО 3.3-1

Х

Рефлексія.

 Гра «Уяви себе твариною»

 

Записує тексти з 3 – 4 коротких речень.

Уважно вислуховую думку співрозмовника, висловлює свій погляд.

2 ГІО 3-2.2-1

2 ГІО 3-2.2-4

 

I. РАНКОВА ЗУСТРІЧ.

1. Вправа «Привітання й побажання».

На дошці – малюнки акваріумних рибок, шиншили, хом’ячка, котика, папуги, морської свинки.
– Де можна побачити цих тваринок?
Сьогодні ми поговоримо з вами про те, як правильно доглядати за домашніми улюбленцями, створювати їм комфортні умови проживання.
Доброго вам дня, малята! Зичу нових знань багато.
Як живе у вас дружок, мій маленький хом’ячок?

II. Обговореннялогічноїситуації з екологічнимзмістом.Вправа «Кути».

 На різних сторонах дошки – два написи: «так» і «ні». Кожен обирає відповідь, яка на його думку є правильною. Поміркуйте – чи дослухатися Насті поради подруги?

1. Настусі на день народження подарували двох папуг. Пташки були дуже гарні і веселі. Дівчинка скликала своїх подруг подивитися на них. Всі були у захваті. Одна з подруг порадила Насті випустити папужок на волю, бо недобре тримати пташок у неволі.

2. Бесіда про комфортні умови життя домашніх тварин.

Надворі – зима. Які зміни вона принесла в життя тварин? Які тварини живуть у вас у квартирі? Чи змогли б вижити в зимових умовах ваші домашні улюбленці?

III. Робота над загадками.

1. У лусці мої боки – вони холодні та слизькі.
Плавать можу до схочу, та усе життя мовчу.(Риба)

2.Як веселка кольоровий, має здібності до мови.
Слово птаху лиш скажіть – він його повторить вмить.(Папуга)

– А зараз попрацюйте у парах. Опишіть по черзі один одному тваринку, яка живе у вас удома, не називаючи її. А ваш сусід нехай упізнає її за описом.

IVОгляд живого об’єкта (хом’ячка).

– Уважно погляньте на  хом’ячка, доторкніться до нього.Опишіть зовнішній вигляд звірка.

Колективний опис: тіло  хом’ячка вкрите шерстю, у нього чотири лапки, на кінчиках лапок – кігтики. У тваринки на голові  видно два вуха, два ока. На мордочці – носик та ротик із зубами. Позаду видно маленький хвостик.

V. Колективне складання сенкану.

Домашні тварини
Віддані, беззахисні
Веселять, заспокоюють, чекають
Про них потрібно піклуватися
Наші друзі

VI. Проблемнезапитання: «Чи можемо ми назвати їх домашніми тваринами?»

– Розгляньте малюнки тварин ( слон, черепаха, лев, собака, акула, акваріумні рибки, кенар, кіт ) та виберіть серед них ті, на яких зображені тварини, які можуть бути домашніми.

Проблемне запитання: часто у хатах заводяться миші. Чи можемо ми назвати їх домашніми тваринами? Чому? А коли мишка стає домашньою тваринкою?

VII. «Майстер клас» Розповідь про корм, який можна заготовити заздалегідь.

VIII. Рухливі ігри: «Кіт і миші».

Діти сидять на стільчиках з одного боку зали – це "миші". На протилежному боці – "кіт". "Кіт" засинає, а "миші" бігають по залі, стрибають. "Кіт" прокидається, промовляє: "Няв-няв" і починає ловити "мишей". Вони швидко тікають у свої "нірки".

IX. Створення колажу «Жили у бабусі» із зображень.

Ефект колажу досягається за допомогою накладення одного зображення на інше: мозаїка або пазл.

X. Рефлексія.

1. Гра «Уяви себе твариною».

План розповіді: Яка у вас найулюбленіша їжа? Де ви любите спати? Що полюбляєте робити? Чи любите вигратись з людьми, гуляти з ними?Чи подобається вам митися? Чи вмієте ви плавати? Літати?

2. Малювання малюнка «Моя тваринка вдома».

– В когось є, хтось про них лиш мріє.
Та малюнки ви створіть й всі ми порадієм.

Самооцінювання діяльності на уроці.

Список використаних джерел

1.Державний стандарт початкової освіти (затвер­ джено постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87). [Електронний ре­ сурс].— Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/ ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti.

2.Типові освітні програми для закл. заг. серед. осві­ ти. 1 клас / укл. А. В. Лотоцька.— Х. : Вид-во «Ранок», 2018.— 192 с.

3.http://www.poznavayka.org/uk/zoologiya-2/vedmid-kosolapiy-lasunka/

4. http://narodna-osvita.com.ua/1696-zadach-dlya-dtey-1-3-klasu-bananya-limonya-kokosya.html.