Узагальнення і систематизація знань учнів з курсу математики за 5-6 класи

Aman_circleАман І.C.,
вчитель інформатики та математики Знам´янської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату І-ІІІ ступенів Кіровоградської області, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист

Узагальнення і систематизація знань учнів з курсу математики  за 5-6 класи (урок  математики, 6 клас)

 

Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання учнів з курсу математики 5,6 класів; застосовувати знання і вміння при розв’язуванні нестандартних вправ і задач;
  • розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, кмітливість;
  • формувати навички роботи за комп’ютером;
  • розвивати у дітей зацікавленість до подальшого вивчення курсів алгебри та геометрії шляхом впровадження інтерактивних методів навчання через ІКТ–супровід уроку, застосування онлайнових ресурсів, новітніх програмних та технічних засобів;
  • розвивати вміння формувати та висловлювати власну думку;
  • розвивати інформаційну культуру та культуру математичного мислення;
  • сприяти розвитку навичок самостійної та групової роботи;
  • виховувати відповідальність, вміння приймати самостійні рішення, вміння відстоювати особисті та командні інтереси.

 

Обладнання: інтерактивна дошка, мультимедійний проектор, ноутбуки, онлайнова вправа «Математична хмарка» (електронний ресурс:  http://www.tagxedo.com/art/9b258d94c2c74997), набори схем «Подільність чисел» та «Раціональні числа», стікери-смайлики, стікери, презентація SmartNotebook, Google-форма (електронний ресурс: http://goo.gl/forms/3xdrtyhX0y), дидактичні матеріали, створені в онлайновому мультимедійному сервісі LearningApps.org (електронний ресурс: http://learningapps.org/display?v=pvk42d4hj01 та http://learningapps.org/display?v=pr6ohh2fn01), презентація MS PowerPoint «Типи кутів», відеофайл «То не є проблема» (електронний ресурс: http://youtu.be/GWES_hGEkFQ), зображення-ранець, посвідчення-перепустки.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

  1. Привітання.
  2. Створення ситуації успіху.

Вправа «Я – класний!»

– Давайте скажемо один одному, які ми класні. Ми будемо рахувати по колу, а замість чисел, кратних трьом говорити «Я – класний!». Ну, що ж почнемо. 

(Учні разом з вчителем стають у коло і кладуть долоні один одному. Гру потрібно провести тричі, щоразу починаючи з нового гравця таким чином, щоб слова «Я – класний!» зміг сказати кожен учасник.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

– Ви закінчуєте вивчати курс математики 6-го класу. Ці два роки ми вивчали математику, але, починаючи з 7-го класу ви починаєте опановувати два окремих навчальних предмети  – Алгебру та Геометрію.

(На дошці закріплюються картинки-символи предметів)      Узагальнення і систематизація знань учнів     (Пояснити, чому саме такі малюнки символізують ці предмети)

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Прийом «Багато мишей».

Пропоную вам пригадати математичні терміни, які вивчали протягом двох років на уроках математики:

(У кожного учня на парті – мультимедійна миша, під’єднана до ноутбука вчителя; на інтерактивній дошці демонструється «хмара тегів» (Рис. 1. Математична  хмарка), створена в онлайновому сервісі Tagxedo.com (електронний ресурс: http://www.tagxedo.com/art/9b258d94c2c74997  . Учні по черзі впізнають терміни, які вивчали в курсі математики 5-6 класів і наводять вказівник миші на цей термін – він активізується)

Aman-2Рис. 1. Математична хмарка.

2. Робота з опорними схемами.

Практично на кожному уроці ми з вами складали схеми-ланцюжки, які демонстрували тісний взаємозв’язок тем, що вивчались. Пригадаємо деякі з них (на магнітну дошку прикріплюються поступово елементи схеми):

  • Схема до теми «Подільність чисел» (Рис. 2):

Aman-3Рис. 2. Подільність чисел.

  • Схема до теми «Раціональні числа» (Рис. 3):

Aman-4Рис. 3. Раціональні числа.

ІV. Розв’язування вправ і задач на узагальнення і систематизацію знань, умінь та навичок.

– Переходимо до розв’язування вправ і задач. Кожен з вас за правильну відповідь і активну роботу отримуватиме стікер-смайлик (Рис. 4). В кінці уроку підрахуємо їх кількість і отримаєте взамін свій бал за урок.

(на пересувній магнітній дошці записано прізвища учнів; проти них в процесі роботи будуть прикріплюватись смайлики-наліпки)

Aman-5Рис. 4

1. Прийом «Багато мишей». Індивідуальна робота.

(На інтерактивну дошку проектується слайд презентації SmartNotebook)

Завдання на ознаки подільності чисел: У кола, що обертаються, перетягти поля з числами, відповідно до умови (Рис. 5).

Aman-6Рис. 5

2. Робота в парах.

(Учні працюють в парах за ноутбуками на їх робочих місцях в онлайновому сервісі LearningApps.org; електронний ресурс: http://learningapps.org/display?v=pvk42d4hj01 )

Завдання на знання геометричних фігур: Відгадати загадки на властивості геометричних фігур і прикріпити їх до відповідної фігури (Рис. 6).

Aman-7Рис. 6

«Хвилинки-відпочинку»

Вправа «То не є проблема» (електронний ресурс: http://youtu.be/GWES_hGEkFQ)

(діти виконують вправу за відеороликом, який проектується на екран)

3. Прийом «Багато мишей». Робота в групах.

(Діти об’єднуються у 3 групи (рахують 1, 2, 3). Група 1 – додатні числа, група 2 – від’ємні числа, група 3 – ні додатні, ні від’ємні числа. Робота з онлайновим сервісом LearningApps.org; електронний ресурс: http://learningapps.org/display?v=pr6ohh2fn01 )

Завдання на раціональні числа: Кожна група повинна відібрати в свою область відповідні числа і вирази (перетягти мишою табличку і прикріпити до відповідної області). (Рис. 7).

Aman-8Рис. 7

4.  Індивідуальна робота.

(Учні виконують завдання за ПК)

Завдання на додавання і віднімання чисел з різними знаками: На комп’ютерах завантажено Google-форму «Додавання і віднімання чисел з різними знаками» з таблицею-сіткою (електронний ресурс: http://goo.gl/forms/3xdrtyhX0y) . Треба поставити позначку проти правильної відповіді. (Рис. 8).

Aman-9Рис. 8

4. Прийом «Багато мишей». Індивідуальна робота.

(На інтерактивну дошку проектується презентація MS PowerPoint з вбудованою функцією MouseMischіef. Учні визначають в системі свій індивідуальний малюнок-вказівник миші)

 

Завдання на види кутів: виконати завдання за слайдами презентації (Рис. 9).

 Aman-10  Рис. 9

V. Підсумок уроку.

1. Рефлексія.

Вправа «Ранець»:

– Що ми візьмемо з собою для вивчення в 7-му класі?

(діти на стікерах пишуть ті математичні поняття і терміни, які вони вважають за потрібне продовжувати вивчати в наступних класах, прикріплюють на зображення-ранець, розміщене на дошці).

2. Підрахунок балів. Вручення посвідчень.

Підрахувати кількість смайликів, що отримали діти під час роботи на уроці і перевести в бали.

Вручити кожному учню посвідчення-перепустку про допуск до вивчення курсу алгебри та геометрії.

VІ. Домашнє завдання.

На ваші електронні адреси Gmail надіслано форми з тестовими завданнями. Пройдіть тести і перегляньте таблицю правильності відповідей з оцінкою.