ЗАХІД З ФІЗИКИ «ФІЗИЧНА ЛАБОРАТОРІЯ»

Свердликівська Галина Миколаївна,
викладач  фізики та астрономії Олександрійського медичного училища
викладач першої категорії

ЗАХІД З ФІЗИКИ «ФІЗИЧНА ЛАБОРАТОРІЯ»

Захід з фізики «Фізична лабораторія», який був проведений в нашому навчальному закладі, з метою зацікавлення студентів до вивчення фізики, такого потрібного предмету, для їх подальшого навчання обраній професії. Досліди подані в матеріалах заходу цікаві та дають можливість їх повторити вдома.

Захід з фізики, позакласний захід з фізики, фізика, сценарій, цікава фізика, фізична лабораторія.

Шановні присутні! Ми вас вітаємо та запрошуємо в світ цікавої фізики.

1. Ведучий

Фізика – цікава наука, вона нас вчить, як треба ставитися до природи, тому що природа – це божий дар людині. Якщо ми будемо знати закони природи – ми будемо її берегти, володіти її дарами, а вона нас винагороджуватиме за це, а якщо не знатимемо – вона нас буде карати. Можуть траплятися аварії на дорогах, нещасні випадки у побуті, на виробництві, у космосі.

2. Ведучий

Фізика має свої таємниці, вивчаючи її, ми розгадуємо ці таємниці.

Давньогрецький філософ Арістотель вперше виокремив фізику, як науку, з філософії. Він застосував слово "physis" ("фізика") ще в IV столітті до н. е., воно в перекладі означає "природа".

1. Ведучий

Древні цивілізації залишили по собі винаходи та споруди, завдяки яким, було зроблено прорив у розвитку науки. Вони закарбували свій слід в історії людства. Все це було можливим завдяки використанню знань про природу.

2. Ведучий

А вперше винайшли прості механізми давні єгиптяни. Потрібно було піднімати на значну висоту величезні кам'яні блоки. Похила площина, важіль та блок. Свої знамениті піраміди єгипетські будівельники зводили за допомогою них.

1. Ведучий

Все, що навколо, де живемо,

Словом «природа» звичайно звемо,

Знати природу та вміти в ній жити

Фізика вчить нас. Її нам хвалити!

2. Ведучий

Наші студенти підготували для вас декілька цікавих дослідів. Вони їх вам продемонструють, а ви спробуєте пояснити. Надаємо їм слово.

1 дослід: Дослід з монетами.

В тарілку наливаємо воду в яку опускаємо дві монети. Нам потрібно дістати ці монети руками, не замочивши їх водою. Торкатися монет ніяким предметом не можна. Нахиляти тарілку, або виливати з неї воду теж не можна. Як можна виконати поставлену перед нами задачу?

2 дослід: Написане навпаки слово.

На столі стоїть банка з водою. Лист паперу на якому написано декілька слів, починаючи з кінцевої літери. Проносимо за банкою лист паперу. По нашу сторону банки ми читаємо слова написані вірно.

Хто може пояснити цей дослід?

3 дослід: Прогулянка під стаканом.

На стіл, накритий скатертиною положимо монету. Накриваємо її перевернутою склянкою, яку опускаємо на дві монетки. Як дістати монету з під склянки? Хто мені допоможе?

4 дослід: Чарівне яйце.

Візьмемо дві однакові по об’єму банки і третю банку, яка має об’єм у два рази більший. У банку 1 наливаємо чистої води. Якщо опустити в неї сире яйце, воно відразу ж потоне. Банку 2 наповнимо сильним розчином кухонної солі. В ній яйце буде плавати на поверхні. Тепер, банку 3 наповнимо водою з двох невеликих банок. Опустимо в неї яйце. Воно буде плавати в банці. Підливаємо по черзі воду з різних банок і яйце буде то опускатися вниз, то підніматися вверх.

Хто може пояснити цей дослід?

5 дослід: Бляшана банка.

Візьмемо бляшану банку. Спочатку нагріємо її на спиртівці, а потім опустимо в холодну воду. Як ви думаєте, що з нею буде?

6 дослід: Смугаста речовина.

Візьмемо стакан і наповнимо його трьома рідинами так, щоб вони не змішалися, а розмістилися одна над одною. Кава, розчин солі та олія. Чому ці рідини розмістилися одна над іншою, а не змішалися?

7 дослід: Загаси свічку.

Маємо запалену свічку, а між нею і вами знаходиться пляшка. Подувши на пляшку, свічка погасне, ніби між нею і вами нема ніякої перешкоди.

Хто може пояснити цей дослід?

8 дослід: Загадкова кулька.

В склянку наливаємо води, але трішки не до верху. Опускаємо пластмасову кульку. Вона розміщується біля одного з країв. Доливаємо воду в склянку до появи випуклої поверхні. І тепер кульку неможливо втримати біля краю. Вона весь час повертається на середину. У чому ж річ?

9 дослід: Летючі чайні пакетики.

Візьмемо декілька пакетиків з чаєм. Чай питимемо після заходу, а пакетики розправимо і поставимо на стіл. Коли всі пакетики будуть приготовлені, за допомогою сірників по черзі їх підпалимо. Що ж відбудеться?

10 дослід: Корок в пляшці.

Візьмемо пляшку і втиснемо в її середину корок. А тепер спробуємо його звідти дістати. Можливо нам хтось допоможе?

11 дослід: Зачаровані вилки.

Візьмемо дві однакові виделки, складемо їх так, щоб зубці однієї ввійшли між зубцями другої. Просунемо зубочистку між зубчиками виделок. Тепер помістимо цю конструкцію краєчком зубочистки на край стакана.

Хто може пояснити цей дослід?

12 дослід: Загадкова пляшка.

До зали заходить студент і пригощає ведучих напоєм в пляшці. Вони беруть пляшку посередині й з неї виливається вода красивим фонтаном. У нижній частині пластикової пляшки зроблені отвори.

Чому вода не виливалася з отворів, а коли пляшку взяли, то вода полилася?

1. Ведучий

Ми чомусь впевнені, що після нашої цікавої розповіді багато студентів зрозуміли, що фізика не тільки складна наука, а й надзвичайно цікава.

Успіхів вам у її вивченні.

До нових зустрічей.